Edunvalvonta

Jäsenyytesi on tärkeää paikallisesti Anjalankosken seniorit ry:lle, sekä Kymenlaakson kansalliset seniorit ry:lle ja Kansalliselle senioriliitolle. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia seniori-ikäisiä koskeviin asioihin.

Valtakunnallisesti
Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n. Kymenlaaksossa toimii oma "PikkuEetu" eli Eeva.

Kymenlaakson kansallisen senioripiiri ry:n edunvalvonta- toimikunnan puheenjohtajana sekä Eevan jäsenenä toimii Sinikka Rouvari ja varalla Tuula Virtanen.